Direktlänk till inlägg 19 juli 2019

Förmedla känslor

Av Kent Livendahl - 19 juli 2019 23:04

Ernst Kirchsteiger sa häromdagen i sitt program ”Sommar med Ernst”: ”jag vill  gärna förmedla en känsla när jag bygger hus, inreder rum, anlägger en trädgård, lagar mat eller bakar! Allt handlar för mig om att jag vill förmedla en känsla jag har, hur det kan bli när jag jobbar efter den, som finns inom mig”. 


Lika är det för mig när jag ska skriva och berätta något; jag vill förmedla en känsla som finns inom mig. Nu får jag lägga till Ernst som en idol i min lista av idoler. Tidigare på den listan finns Monika Skrivare, min Elisabet och mina barn som alla är bra på att förmedla känslor i skrift. Ibland känns det som jag träffar rätt; jag vill förorda artiklarna  Ge inte upp, Berta Magnusson och några fler, medan andra blev lite fyrkantigt skrivna. Du som läsare får gärna kolla vilka du tycker om. Kommentera gärna i bloggen Varsting.


Idag for vi upp till Camp Dammån och åt middag. När man kommer till Camp Dammån överfalls man av känslor; Dammån, naturen runt omkring, det forsande vattnet, allt tränger in i själen och griper tag. För mig var det bara, fram med mobilen ta några bilder av ån och den illgröna växtligheten. Undrar om dessa rader och de bifogade bilderna förmedlar känslor till läsarna? Ämnet ”känslor” kan man gärna återkomma till!


På restauranten träffade vi den fantastiskt trevliga personalen. Zan, Linda, Caroline och Benny!
Ett trevligt sällskap från Mattmar var också där med anledning av att någon hade fyllt 70.


Dessutom flera andra bekanta människor, Inga-Britt (från Mattmar-gänget) som förr bakade tunnbröd åt Hembygdsföreningen i Hallen. Trevlig och glad bekantskap. Där var också Tina Klintevall som nu leder Hallens vägförening och är en duktig skribent. Tina jobbar och bryr sig om Hallens trafiksituation. För att många ska få rätt info om vad som händer har hon tagit initiativ och skapat en hemsida åt vägföreningen. Hon berömde Anna Alverland som gjort IT-jobbet.

 

 

Text och Foto Kent Livendahl

 

 

Dammån som brusar!

 

 

 

Illgrön växtlighet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Torgny Widholm

20 juli 2019 06:57

Tack för att du tog oss tillbaka till matställe vid den brusande ån.
Du ser. Du ser andra. Du namnger och får i alla fall mig att träffa alla dessa vänner. Till sist..... Tack för den goda maten.

Kent Livendahl

21 juli 2019 14:06

Tack för att du läser och kommenterar min blogg!
Nästa som kommer strax handlar om teknik och nostalgidagen i Arvesund!

 
Ingen bild

Anneli Engström

26 juli 2019 00:12

Tack för dina ord, och dina fina bilder Kent! Du är bra på att förmedla känslor tycker jag. Bra att du skriver och förmedlar dina berättelser och upplevelser. Dammån är vackert. Tack för att du finns Kent! Kram/din vän Anneli

Kent Livendahl

26 juli 2019 21:04

Tack min fina vän och förebild!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kent Livendahl - 19 juni 2020 16:19

Kanske varmaste midsommaren mannaminne? Då gjorde Elisabet och jag en utflykt till Hara brygga, ett underbart ställe för sol och bad vid Storsjön.   Fika billigt och gott visste vi att man kan göra där, vi har varit där förut. En extra krydda som...

Av Kent Livendahl - 13 juni 2020 09:48


    Britt Jakobsson recenserar   Alla som hyllar Darwin och evolutionen, hur kan ni tro att den västerländska människan är slutmålet och ha högmodet att kalla oss homo sapiens, den visa människan? Troligare är att utvecklingen går mot högre in...

Av Kent Livendahl - 8 april 2020 16:48


  Detta är skribentens katt som ofta vill sitta i Britts knä, och är en hejare att hålla huset rent från råttor och andra gnagare!    … diktade Werner Aspenström. Ja, de håller på för fullt men problemen är svårlösta. Kan en stark k...

Av Kent Livendahl - 5 april 2020 14:09

    Kenta med sin exra påse på vänster ben     Låter inte helt kul, eller hur. Med en mycket värkande, infekterad och svullen njure skjutsade hustrun in mig till lasarettet med stigande feber och sänka. Tyvärr är inte min vänstra njure ...

Av Kent Livendahl - 31 mars 2020 16:46

I det senaste numret av Bygdebladet (som enligt HBIS styrelse skulle bli så bra) får vi veta att det också ska läggas ner i juni 2020.(Detta förstod flera av oss arbetare direkt, men fick veta att vi inte förstod föreningens bästa) Enligt min mening ...

Ovido - Quiz & Flashcards