Alla inlägg den 18 juni 2019

Av Kent Livendahl - 18 juni 2019 19:11

Idag bjöd jag min hustru Elisabet på lunch; hos Staffan Olofsson på Marby gammalgård. Ett välkänt tillika välbesökt fikaställe.

När vi kom dit var det som vanligt gott om besökare där. Redan på parkeringen skvallrades om det. Tre husvagnsekipage förutom ett antal ”bara” bilar. Som tur är parkeringen stor.


Staffan hälsar alla välkomna med sitt glada sätt. Hans och brorsans (Roger) kebabstut med den hemgjorda såsen är vid det här laget redan "världsberömd". Men det finns mer att välja på om man studerar menyn.

Många var, som jag redan antytt där, bland andra familjen Jämtinger som jag lyckades fånga på bild.
På bilden ser ni Albin, Tuva och mamma Jenni. Pappa Andreas stack iväg ut för att fånga ett lämpligt bord åt familjen.


Hustrun valde en kebabstut och själv gottade jag mig med en räkmacka, mmm…

Väljer ni att besöka Staffans fikaställe kommer ni till ett ställe där det alltid är trevligt att vara!


Text och foto Kent Livendahl 

 

 

 

     

 

  

Av Kent Livendahl - 18 juni 2019 13:52

Tänkte besöka lite fikaställen under sommaren 2019 ---så många jag hinner. Berätta om dem och lägga ut det på min blogg.

Först ut blev Agdas Café. Bra uppmärkt och följaktligen lätt att hitta. När Elisabet och jag kom dit, den 12e juni, blev vi servade av Åse Bixo. Tog inget kort på plats utan bilden här är tagen i Marby kyrka då Åse sjöng solo. Hon är även musiker, folkmusiker och sångerska!

Åse har den rätta servicekänslan och hälsade oss välkomna till Agdas Café med ett glatt leende och presenterade menyn.  Den mat vi provade på där  var både prisvärd och god.
Hustrun åt ”Rödingröra på kavring” och själv beställde jag en sallad grundad med blåmögelost och en vitlöksdressing till; god!


Text och Foto Kent Livendahl

 

 

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards