Alla inlägg den 28 januari 2019

Av Kent Livendahl - 28 januari 2019 17:07

 

 

Nyheter av lokalt och viktigt format

En nyhet som vi alla väntat på och längtar efter; Isvägen Vällviken-Sunne är på gång!

*Under onsdagen den 30 januari räknar man med att kunna öppna isväg!! Nu gäller det den mellan Vällviken-Sunne!

*På torsdag den 31 januari kan man lyssna på Bengt-Erik Norlén tillsammans med Anders Hedén.
Inträde där mat ingår. Anmälan hos Siv Risberg Borg, arrangerat av PRO.

*På fredag den 1 februari går jag och Elisabet på Östersundsrevyn, och förmodligen skriver lite om det så småningom

* Nästa onsdag den 6 februari startar VM i utförsåkning i Åre. Med anledning av att Nina Andersson har ett finger med i det spelet ska jag göra en intervju med henne. Den ska jag publicera på facebook och min blogg.

Nu ska jag förbereda intervjun med Nina Andersson!

Vi ses och hörs!/Kenta

Av Kent Livendahl - 28 januari 2019 12:03

 

Förintelsen…

En liten påminnelse…

Igår den 27 januari var det Förintelsens minnesdag. Den får vi aldrig glömma! FN bestämde 2005 att detta datum skulle vara den internationella minnesdagen för Förintelsens offer. Minnesdagen är till för alla som bekämpar intolerans, främlingsfientlighet, rasism och antisemitism! I Sverige har den varit en nationell minnesdag sedan 2001. I Stockholm arrangeras ett antal minneshögtider med tal av statsministern. I Östersunds bibliotek har man en minnesutställning med utgångspunkt ur Anne Franks liv. Anne Frank var en judisk flicka, född 1929 och död 1945 i koncentrationslägret Bergen-Belsen.  Hon blev internationellt känd för sin dagbok, som skildrar hennes upplevelser under den tyska ockupationen av Nederländerna under andra världskriget./Wikipedia

Detta var en liten kortis! Nu väntar fiolen och sedan ska jag ta mig an veckans matsedel. Vi ses och hörs/Kenta

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards