Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Kent Livendahl - 6 juli 2019 21:53

Nu var det sista dagen och alla de trötta funktionärerna börjar skönja slutet på årets trollingtävlingar.


Då får man redovisa resultatlistan som jag lägger in som en bild. Ingrid höll i papperslistan så plåtade jag!
På sista dagen, lördagen har många av trollarna åkt hem tidigt på eftermiddagen, ofta har de långt hem. Hur blir då festligheterna på kvällen? Trollarna som bor på eller i närheten av orten kommer dit, annars är det mest ortsbor som vill utnyttja restaurangen en sista gång.


Vann gjorde team Galten med 381,1 poäng
2 blev Team Solid med 343,32 poäng
3 blev Team Magnusson med 336, 11 poäng. 


Jag träffade många bekanta, även de som bor långt bort men som kom hem under trollingen.

Exempelvis var familjen Pottinen där. Christoffer Pottinen, eller Hoffa som han fortfarande kallas var klasskamrat med Olov Livendahl. När de gick i skolan tillverkade de en tidning som de döpte till ”Sumpmarksjerk”. Från början var det ett projekt i engelska så de gjorde den på engelska först som de sedan översatte. Olov skrev texten och Hoffa ritade bilderna.  Olov berättar att det var Hoffa som var den drivande och inspirerade Olov att skriva texter. Men allt var ett bra samarbete!! Så småningom kom de på att de skulle sälja tidningar och behållningen gick till klasskassan.


Jag tog några bilder som jag lägger ut på bloggen. Ni känner säkert igen ganska många i bildrna!

 

Text och Foto Kent Livendahl

 

 

 

 

 

 

 

   

 

   

Av Kent Livendahl - 6 juli 2019 13:04

Idag skickar jag några bilder från kvällen dag 2. Vi träffade kompisar, tidigare arbetskamrater på Allhuset, Johan med dotter Ebba Seger. Mycket trevligt! Så vi blev kvar i tältet några timmar under förmatchen, åt och drack! Mycket gott finns det i den restauranten!


Med ålderns rätt lämnade vi tältet när huvudmatchen skulle börja med orkestern ”Lost in pancake” tror jag? var kvällens musikunderhållning. Säkert bra orkester för alla som orkar fira och dansa på det sättet.


Ebba Seger lämnade också innan huvudmatchen drog igång men inte med ålderns rätt utan hon hade bestämt annat för resten av kvällen!! Bilder på orkester och dansande finns säkert på facebook.


Nedan är bilder från min kamera (före huvudmatchen): Bilden på mig och Johan har dock Elisabet tagit!


Annars är det, Text och Foto Kent Livendahl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

Ovido - Quiz & Flashcards