Direktlänk till inlägg 6 april 2019

Research till deckaren i Storsjöbygden

Av Kent Livendahl - 6 april 2019 12:04

Dag 2019-04-06

 Pernilla Andersson, ni vet hon med Posom blir den första att bli intervjuad av förundersökningsledaren Agneta Karlsson. Agneta börjar genast undersöka hur förhållandet mellan offren och Pernilla Andersson har varit. Varför? Jo Pernilla uppträdde nervöst och konstigt vid omhändertagandet av de chockade människorna som befann sig i kommunhuset när mordet begicks. Pernilla är ju Posomchef ideellt och till yrket kriminalare. Hon är ju också lokalpolitiker, kanske det  rör sig om ett politiskt drama, tänker Agneta. Svaren hon fick under intervjun ska jag redovisa senare. Innan dess måste min tankeverksamhet öka väsentligt!

Pernilla får naturligtvis inte ta sig an fallet utan detta överlämnades till åklagare och förundersökningsledare i Östersund. Detta komplicerade mord kommer under utredandets gång att sätta myror i huvudet på både åklagare Per Brastentorp och förundersökningsledare Agneta Karlsson. Båda harsin tjänst i Östersund men Agneta har sin  bostad i samma kommun där mordet begicks. Kan det ha någon betydelse i handlingen? Yrkesmän i Östersund måste i alla fall ta sig an ett sådant massmord, två mördade i en enda smäll! Östersundarna blir också övervakade från Stockholm.


Nu har jag namngett några personer: offren  Lars Minni (S) och  Rubert Svala (c) , Posomchefen  Pernilla Andersson, åklagare Per Brastentorp och förundersökningsledare Agneta Karlsson.

Har städat lite grann i mitt huvud angående handlingen i deckaren. Ska rådfråga mina barn vad de tror om detta hittills. Tycker du något om det, så leverera gärna dina åsikter, jag tar tacksamt emot!

 

Ny researchrapport kommer någon annan dag. Imorgon står tunnbrödsbak med kompisar på schemat.
Hej då/
Kenta 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kent Livendahl - 19 juni 2020 16:19

Kanske varmaste midsommaren mannaminne? Då gjorde Elisabet och jag en utflykt till Hara brygga, ett underbart ställe för sol och bad vid Storsjön.   Fika billigt och gott visste vi att man kan göra där, vi har varit där förut. En extra krydda som...

Av Kent Livendahl - 13 juni 2020 09:48


    Britt Jakobsson recenserar   Alla som hyllar Darwin och evolutionen, hur kan ni tro att den västerländska människan är slutmålet och ha högmodet att kalla oss homo sapiens, den visa människan? Troligare är att utvecklingen går mot högre in...

Av Kent Livendahl - 8 april 2020 16:48


  Detta är skribentens katt som ofta vill sitta i Britts knä, och är en hejare att hålla huset rent från råttor och andra gnagare!    … diktade Werner Aspenström. Ja, de håller på för fullt men problemen är svårlösta. Kan en stark k...

Av Kent Livendahl - 5 april 2020 14:09

    Kenta med sin exra påse på vänster ben     Låter inte helt kul, eller hur. Med en mycket värkande, infekterad och svullen njure skjutsade hustrun in mig till lasarettet med stigande feber och sänka. Tyvärr är inte min vänstra njure ...

Av Kent Livendahl - 31 mars 2020 16:46

I det senaste numret av Bygdebladet (som enligt HBIS styrelse skulle bli så bra) får vi veta att det också ska läggas ner i juni 2020.(Detta förstod flera av oss arbetare direkt, men fick veta att vi inte förstod föreningens bästa) Enligt min mening ...

Skapa flashcards