Direktlänk till inlägg 27 januari 2019

Att gå vidare...

Av Kent Livendahl - 27 januari 2019 23:16

 

Att gå vidare i livet

Hej ni som har hittat till min blogg med adress varsting.bloggplatsen.se!

Nu har jag skrivit av mig min frustration över hur jag blev behandlad av min förra arbetsgivare.

Nu måste jag gå vidare med mitt skrivande, nu med mer positiva saker. Har vanan inne att skriva om nyheter, lite om sånt som ska hända och sånt som hänt. Handlar mycket om region Åre, Bergs och Östersunds kommuner. Ska försöka lägga ut på facebook och på min blogg, varsting.bloggplatsen.se !

Nu på fredag ska jag gå på Östersundsrevyn och jag tror att jag ska berätta lite om den.

Om du som jobbar i en förening eller företag och vill att jag ska skriva och berätta om din verksamhet så hör av dig. Det är sådant jag ska fylla min tid med hädanefter. Har fyllt 70 och blev på ett tråkigt och en smula krångligt sätt avpolletterad från mitt tidigare jobb. Ni som läst min blogg de senaste dagarna vet hur det gick till.

Övar på min fiol ibland då jag anmält mig till en musikkurs i mars, planerar också att skriva små berättelser till min blogg.

Vi ses och hörs/Kenta    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kent Livendahl - 19 juni 2020 16:19

Kanske varmaste midsommaren mannaminne? Då gjorde Elisabet och jag en utflykt till Hara brygga, ett underbart ställe för sol och bad vid Storsjön.   Fika billigt och gott visste vi att man kan göra där, vi har varit där förut. En extra krydda som...

Av Kent Livendahl - 13 juni 2020 09:48


    Britt Jakobsson recenserar   Alla som hyllar Darwin och evolutionen, hur kan ni tro att den västerländska människan är slutmålet och ha högmodet att kalla oss homo sapiens, den visa människan? Troligare är att utvecklingen går mot högre in...

Av Kent Livendahl - 8 april 2020 16:48


  Detta är skribentens katt som ofta vill sitta i Britts knä, och är en hejare att hålla huset rent från råttor och andra gnagare!    … diktade Werner Aspenström. Ja, de håller på för fullt men problemen är svårlösta. Kan en stark k...

Av Kent Livendahl - 5 april 2020 14:09

    Kenta med sin exra påse på vänster ben     Låter inte helt kul, eller hur. Med en mycket värkande, infekterad och svullen njure skjutsade hustrun in mig till lasarettet med stigande feber och sänka. Tyvärr är inte min vänstra njure ...

Av Kent Livendahl - 31 mars 2020 16:46

I det senaste numret av Bygdebladet (som enligt HBIS styrelse skulle bli så bra) får vi veta att det också ska läggas ner i juni 2020.(Detta förstod flera av oss arbetare direkt, men fick veta att vi inte förstod föreningens bästa) Enligt min mening ...

Ovido - Quiz & Flashcards