Direktlänk till inlägg 26 januari 2019

Ta inget skit !

Av Kent Livendahl - 26 januari 2019 17:21

 

”Ta ingen skit”!

Med anledning av nedanstående händelser har jag rådfrågat några personer om hur man ska handskas med sådana!

1 Mina barn menar att det viktigaste är ”Ta inget skit! Efter sorgearbetet ska man lugnt säga  till sitt ”hatobjekt” Jag önskar dig ett lång och lyckligt liv”

2 En ung vän till mig tycker: Jag brukar visualisera en byrå där jag stoppar ner personen i en låda och skjuter igen, på så vis får jag kontroll över situationen! Hon tycker att man ska hålla sig lugn, och bara le (om möjligt) vilket ofta gör att den andra personen lär sig en läxa samtidigt som det tar minst energi av en själv!

Jobbar fortfarande med att få bort de som ockuperar min hjärna och stjäl min energi. Ok, vi tar storyn från början. Jag trodde aldrig på idén om att först lägga ner ett prenumerationsmagasin och sedan  göra ett gratisblad med ett begränsat utdelningsområde och dessutom med frågan, hur ofta har vi råd att trycka och dela ut det. Man har ju redan en fin webbtidning, www.321an.se . Jag tyckte att man skulle satsa på webbtidningen i stället, det andra förslaget såg jag som en tillbakagång! Det framförde jag till ägaren Hbis och dess styrelse. En ledamot tyckte som jag, och tycker fortfarande (träffade honom igår då han berättade detta) och lämnar styrelsen nu. Han har även andra orsaker att lämna styrelsen vid kommande årsmöte. Men övriga i styrelsen var för en gratistidning! Så blev det!!

Då förstod jag att det var dags för mig, nyss fyllda 70, att lämna skutan. Så jag och ordförande kom överens att jag skulle säga upp mig och på begäran så lovade jag att jobba kvar tom februari. Till saken hör att styrelsen skapade en särskild grupp som skulle driva och bestämma över vad som skulle publiceras i gratisbladet, dock ej vad som skulle publiceras i webbtidningen som jag ansvarade för tom februari månad 2019  

Allt gick sin gilla gång men en dag när jag fick en intressant nyhet om att konstnären Rolf Kjellberg hade överklagat ett beslut att man skulle göra  en fiskodling i Kallsjön i Kall, då publicerade jag den på 321an,se . Men den försvann ideligen och jag höll på en hel dag och jobbade med detta, varför försvann den. Nästa dag fick jag veta att någon i styrelsen på uppdrag tog bort den ideligen. Förklaringen var att den inte passade för att de som tycker annorlunda inte hade fått komma till tals. Men enligt min åsikt var inlägget skrivet så att det direkt inbjöd de som tyckte annorlunda att höra av sig med sina åsikter i ämnet.  Men att inte ens få diskutera det gjorde att jag slutade direkt!

Kränkning nummer 1: Att inte ta kontakt med mig som ansvarig för webbtidningen innan artikeln togs bort!
Kränkning nummer 2: Det gick några dagar och då fick jag se att samma ämne, fiskodling i Kall behandlades i en annan tidning av samma skribent som hade varit med om att förbjuda det som publicerats i www.321an.se !

Vi ses!/Kenta


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kent Livendahl - 19 juni 2020 16:19

Kanske varmaste midsommaren mannaminne? Då gjorde Elisabet och jag en utflykt till Hara brygga, ett underbart ställe för sol och bad vid Storsjön.   Fika billigt och gott visste vi att man kan göra där, vi har varit där förut. En extra krydda som...

Av Kent Livendahl - 13 juni 2020 09:48


    Britt Jakobsson recenserar   Alla som hyllar Darwin och evolutionen, hur kan ni tro att den västerländska människan är slutmålet och ha högmodet att kalla oss homo sapiens, den visa människan? Troligare är att utvecklingen går mot högre in...

Av Kent Livendahl - 8 april 2020 16:48


  Detta är skribentens katt som ofta vill sitta i Britts knä, och är en hejare att hålla huset rent från råttor och andra gnagare!    … diktade Werner Aspenström. Ja, de håller på för fullt men problemen är svårlösta. Kan en stark k...

Av Kent Livendahl - 5 april 2020 14:09

    Kenta med sin exra påse på vänster ben     Låter inte helt kul, eller hur. Med en mycket värkande, infekterad och svullen njure skjutsade hustrun in mig till lasarettet med stigande feber och sänka. Tyvärr är inte min vänstra njure ...

Av Kent Livendahl - 31 mars 2020 16:46

I det senaste numret av Bygdebladet (som enligt HBIS styrelse skulle bli så bra) får vi veta att det också ska läggas ner i juni 2020.(Detta förstod flera av oss arbetare direkt, men fick veta att vi inte förstod föreningens bästa) Enligt min mening ...

Ovido - Quiz & Flashcards